gru 18, 2018
Dane statystyczne z ostatnich kilku lat wyraźnie wskazują, że transakcje internetowe stają się coraz bardziej popularną, i coraz częściej stosowaną formą zakupów. Tutaj mamy zdecydowanie większy wybór, ale i o wiele korzystniejsze ceny. Nie mówiąc już o tym, że dzięki sieciowym zakupom, mamy możliwość szybkiego przeanalizowania i porównania cen wielu sklepach oferujących dokładnie ten sam towar. Jednak zanim dokonamy wyboru i zdecydujemy się przelać nasze pieniądze na konto danej firmy, powinniśmy dokładnie sprawdzić wiarygodność sprzedawcy, aby nie paść ofiarą licznych, internetowych oszustów.
Jak sprawdzić wiarygodność sprzedawcy?
Wbrew pozorom nie jest to trudne. Chociaż kreatywność hochsztaplerów w zakresie wymyślania sposobów na wykiwanie nieuważnych klientów, jest w istocie przeogromna. Najprościej jest zweryfikować dane firmy poprzez wpisanie jej nazwy do wyszukiwarki i sprawdzenie, czy nasz sprzedający widnieje w oficjalnym rejestrze firm. Każda legalna działalność musi posiadać siedzibę, adres do korespondencji, oraz nr REGON. Bezpieczniej jest też dokonywać przelewów zawsze na konto firmowe. Jeśli ktoś oczekuje przelewu bezpośrednio na konto prywatne, powinno to wzbudzić naszą czujność.
Opinie klientów- niewyczerpane źródło informacji
Opinie klientów to najpewniejsza metoda sprawdzenia wiarygodności sprzedawcy. Zawsze warto poświęcić dodatkową chwilę i przejrzeć kilka sensownych opinii na tematycznych forach, w mediach społecznościowych, czy nawet w komentarzach na stronie danego sklepu. Jednakże w tym ostatnim przypadku przyda się doza dystansu i zdrowego rozsądku, bo ich część z pewnością została wyprodukowana przez podnajętych, nie do końca “uczciwych” klientów. Szukajmy takich opinii, które pochodzą od autentycznego źródła, są wyczerpujące, szczegółowe, i nie operują pustymi hasłami, a merytorycznymi argumentami.