gru 18, 2018
Dzisiejszy świat daje niezliczone sposoby na promocję. Począwszy od ulotek reklamowych, poprzez plakaty reklamowe i billboardy, a skończywszy na całych kampaniach reklamowych w radiu, telewizji i internecie. Jednak warto pamiętać — to, co przyciąga wzrok, zawsze będzie dobrym sposobem na reklamę. Tak jest w przypadku ram na plakaty reklamowe, które mogą urozmaicić promocję firmy.
Co to są ramy na plakaty?
Ramy na plakaty są rozwiązaniem, które jest praktyczne i estetyczne jednocześnie. Pozwala ono na zaprezentowanie plakatu oraz ochronę przed szkodliwym działaniem szkodliwych warunków atmosferycznych. Ramy mogą być wykonane z profili zatrzaskowych lub zamykanych. Oprócz tego ramy wyposażone są zazwyczaj w folię antyrefleksyjną, która chroni przed szkodliwym promieniowaniem. Zapobiega to blaknięciu oraz niszczeniu plakatów, dzięki czemu mogą one służyć znacznie dłużej. Dodatkowo folia antyrefleksyjna jest bardziej praktyczna niż szkło. W przypadku upuszczenia nie potłucze się oraz sprawia mniejsze problemy w transporcie. Z kolei ramy mogą być wykonane z tworzyw sztucznych, profili aluminiowych lub innych materiałów.
Ramy na plakaty — rodzaje
Najpopularniejsze na rynku są ramy zatrzaskowe i zamykane. Pozwalają one na sprawną wymianę plakatu oraz zabezpieczanie go. Dodatkowo są estetyczne, łatwe w obsłudze i wyglądają profesjonalnie. Można pokusić się także o ramy na plakaty, które są dwustronne. Dzięki temu plakat wydrukowany dwustronnie widać z dwóch stron ramy. Innym wykorzystaniem tego typu ram jest umieszczenie w nich dwóch różnych plakatów. Takie rozwiązania sprawdzają się w przypadku szklanych witryn lub ram obsadzonych na stojakach. Ciekawym pomysłem, który z pewnością wzbudzi zainteresowanie klientów, jest rama podświetlana. Ma ona trzy podstawowe zalety. Po pierwsze przyciąga wzrok znacznie bardziej niż tradycyjne ramy bez podświetlenia. Po drugie pozwala dobrze wyeksponować treści znajdujące się na plakacie. Po trzecie umożliwia zapoznanie się z treścią plakatu nawet wtedy, gdy jest ciemno. Warto przemyśleć takie rozwiązanie, gdyż generuje ono niewiele większe nakłady finansowe, ale w niektórych przypadkach może sprawdzić się lepiej, niż tradycyjna rama.
Jak wybrać ramę dla siebie?
Idealna rama to rama, która spełnia oczekiwania oraz jest dopasowana do plakatu. W związku z tym należy najpierw określić jakiego formatu rama jest potrzebna do danego plakatu. Zbyt duża rama będzie wyglądać nieestetycznie, a zbyt mała może zaowocować przycinaniem plakatu. Co więcej, należy zastanowić się, gdzie rama wraz z plakatem będzie umieszczona. Jeżeli zostanie ona powieszona na ścianie, nie warto kupować ramy dwustronnej. Będzie to tylko zbędny wydatek. Z kolei ramy na stojakach mogą przydać się podczas targów, konferencji itp. Zawsze można je przetransportować i ustawić bez konieczności mocowania do ściany. Wybór dobrej ramy musi być poprzedzony poznaniem swoich własnych potrzeb. Wówczas z pewnością rama wraz z plakatem sprawdzi się jako efektywny i dobrze wyglądający środek promocyjny.